Thursday, November 19, 2009

Indahnya Memiliki Emas

Alhamdulillah, akhirnya dengan hati yang tenang berjaya juga membeli emas. Walaupun dinar emas, tapi cukup berbaloi memilikinya sebagai langkal awal.

Saya telah membeli 2 keping 1 Dinar pada harga RM 567 sekeping. Takde lah susah sangat. Kalau nak senang dan cepat terus call agen PG. Saya cuma nak testing perkhidmatan PG. Payment pun dah buat dan just tunggu esok delivery camne...

20 Nov 2009 - Tunggu punya tunggu tak call2 kedai PG ni.. kenapa yer? Bila saya call pukul 12pm, baru saya tahu emas yang di order tidak dapat diberi pada hari ini. Person incharge di PG hanya cakap akan call bila dapat kenal pasti agen yang terdekat. Sampai malam tunggu2 tak call2 jugak.. kenapa yer?

21 Nov 2009 - Harga emas akhirnya tutup $1150.90, belek2 blog pokli dan ghazali(ipoh). Teringin nak tambah stok, sebab ghazali nak ke PG bkt jambul. So pagi saya call ghazali, dia ondaway ke penang. Saya order 3 keping 1 dinar dan duit dah bank-in dalam acc ghazali. Sekarang tengah tunggu ghazali singgah k. kangsar. Tapi ofis PG masih belum call saya, utk inform siapa yang akan hantar emas yang saya order khamis lepas.. So harapan saya sekarang maybe PG kirim dengan ghazali sekali kot..

Akhirnya, penantian penuh dugaan berakhir. Jam 9.30pm, Agen ustaz wan baru call, dia akan hantar 2 keping 1 dinar esok petang atau isnin pagi. itupun, dia pas pada agen kuala kangsar Pn Rabiatul. Baru rasa lega sikit. Ini memberi kesedaraan kepada saya bahawa aspek 'customer first' perlu diterapkan supaya pelanggan tidak tertanya-tanya sebab duit dah bank-in banyak.
Satu lagi berita baik, jam 10.30pm ghazali ada sms. 3 keping 1 dinar saya akan dihantar esok kerana masalah yg tak dapat dielakkan. So semua status emas saya sudah diketahui.. Baru rasa lega.. So tunggu esok untuk melihat hasilnya.

22 Nov 09 - Finally, jam 3.30pm penantian 3 keping 1 dinar telah berakhir. Terima kasih pada ghazali kerana dapat hantar harini. Semoga perkenalan ini dapat mengembangkan lagi bisnes emas di Perak. Ok hanya tinggal 2 keping, maybe esok so tunggu je la.

Kesimpulan daripada pengalaman saya ini, kepercayaan daripada pengguna kepada agen amatlah penting. Kami sedaya-upaya memberikan perkhidmatan yang terbaik supaya pelanggan tidak perlu tunggu lama. Sebab itu, dalam artikel yang lepas 'Integriti dalam diri' ada saya bincangkan supaya mengamalkan 4 sifat para nabi & rasul. Jati diri ini perlu ada pada setiap agen/ individu. Cuma perlu ada cara untuk mempertingkatkan kualiti perkhidmatan supaya pelanggan akan cari kita sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment