Monday, November 9, 2009

Gold is MONEY... That's It - JP Morgan

Emas itu duit.... saya ambik dari kata hikmat dalam website Public Gold. Slogan tu membuat saya terfikir kenapa tidak bertindak dari dulu lagi..

Ok.. harini saya nak kongsi bersama tentang emas Public Gold.

1. Siapa Public Gold?

- Nama syarikat : Public Fine Gold International Sdn Bhd

- Lokasi : Bukit Jambul, Penang

- General Manager : Mr Branson Saw

2. Apa produk ?



- Jongkong emas 999 : 20g, 50g, 100g



- Syiling emas 916 : 1dinar, 5dinar, 10dinar
3. Berapa Harga satu produk?

Harga bergantung kepada nilai pasaran emas antarabangsa. Harga yang dipaparkan di update 24 jam.


4. Macamana nak beli?
- Datang sendiri ke kedai Public Gold di Penang atau Sunway, PJ.
- Beli dari agen2 diseluruh Malaysia. (Tapi beli dgn agen lagi senang, jimat kos)
- Senang saja, customer tengok harga dalam website Public Gold, then lock harga dengan agen, Bank-in duit, emas anda akan dihantar mengikut perjanjian.

5. Apa nak buat dengan Emas yang dibeli?
- Seperti yang kita bincangkan sebelum ini. Emas adalah sebagai portfolio pelaburan anda.
- Target objektif pelaburan... simpan emas dan tunggu harga naik.. Jual balik pada agen Public Gold.
- Selain itu, pergi Bank rakyat/ Ar-rahnu pajak emas di sana, dapat pinjaman +- 75% daripada nilai emas. Duit pinjaman tu beli emas lagi..
Senangkan...
Saya akan ceritakan langkah pertama saya dalam pelaburan emas ini.. tunggu artikel yang akan datang....

No comments:

Post a Comment