Monday, January 4, 2010

Mane lagi best....? Banyak Emas atau Banyak Duit



10 comments:

  1. salam bro...
    brape perbezaan harga emas 916 dgn emas 999??
    sbenar apa status GIA & GSPA??
    bleh ke xbleh..
    coz aku ada tbaca ky dlm www.zaharudin.net pakar kewangan islam.

    ReplyDelete
  2. ok..aku dah baca artikel ni dulu.. sebab tu macam yg aku cakap, GIA/GSPA ni aku tak berapa galakkan sebab ada isu hukum.. Sebab tu aku lebih tumpukan kepada emas fizikal kerana transaksinya lebih nyata dan jelas.
    memang dulu aku pernah buat buku akaun tu, tapi bila baca isu ni, aku dah stop dan tunggu lagi keputusan dari ustaz2... so beli emas fizikal lagi senang jual/beli..

    ReplyDelete
  3. banyak gile lu punya duit bro.
    pinjam boleh tak?
    hehehe

    ReplyDelete
  4. gambar ni just nk tunjuk. kalau kita ada emas 20g.. duit yg kene ada sebanyak gambar kat atas.. duit2 tu nak isi kat dompet pun dah tebal.. kalau simpan emas 20g, celah poket dompet pun boleh.. hehehe..

    ReplyDelete