Monday, December 21, 2009

'Merempit' EMAS dengan ArRahnu AGRO Bank

Dalam kesibukan kerja masih sempat lagi saya datang ke seminar Public Gold yang diadakan di Putrajaya. Bukan apa nak tambah ilmu dan nak tahu perkembangan emas terkini, satu lagi nak support 'upline' (mcm MLM pulak). Mesti support sifu kita, sebab merekalah yang membuka minda emas rakyat Malaysia.



Ok, pada kali ini saya nak kongsi pengalaman pajak emas PG di AGRO Bank Kuala Kangsar. Pagi tadi call dulu, tanya samada terima emas jongkong dan syiling tak? mereka jawab terima as long as EMAS.. So time rehat saya pegi AGRO bank untuk tanya lebih lanjut.

Terima kasih kepada Pn Fuzillah dari unit kredit kerana banyak membantu dan beri tunjuk ajar berkaitan pajakan emas di AGRO bank. Sebagai percubaan saya gunakan syiling emas 999 seberat 50g untuk 'rempit'
permulaan. Ada beberapa test :-
1. Test berat = lulus 50g 
2. Test ketulenan = lulus Emas 24K.

Dari segi nilai marhum 50g = RM6965.00. Sebagai pajakan pertama kali, hanya 60% dari nilai marhum sahaja yang boleh dipinjam. So saya ambil RM4000 jer. Upah hanya RM250.74 untuk 6 bulan.

Tak sampai 1/2 jam, boleh dapat duit. Nak buat ape dgn duit ni?? Saya akan beli lagi emas untuk stok simpanan saya. Macamana saya nak bayar semula pinjaman ni dalam tempoh 6 bulan? Tunggu saya akan kongsi bersama bagaimana keuntungan diperolehi dengan kaedah 'MEREMPIT' ni.. Salam Emas...

No comments:

Post a Comment